BOKAT RESA!

2015-02-24 @ 11:12:16
 
åhh detta är vad jag lever på för tillfället för att överleva innan våren kommer, för någon månad sedan bestämmde sig jag och mina två emmor att boka en resa till Santorini, Grekland i början av juni. mmh, längtar så efter all tzatsiki, klart vatten och de häftiga stränderna då det är en vulkanö. är det någon utav er som varit där och har lite tips?
 
idag har jag tagit en välförtjänt sovmorgon och ska sedan ut det fina vädret vi har här idag innan jag sticker till jobbet, ciao!

Kommentarer
Postat av: Amanda Jonsson

ahhh, vad härligt!

Jag har varit på Santorini en gång i mitt liv, då var jag dock 10-11 år så det var väl inte den mest optimala av åldrar. men! det är så vansinnigt vackert där, staden Thira (tror jag att den heter, uttalas Fira?) är sagolik. Hela staden är som en enda uppförsbacke, ja det är ju på ett berg, och det är hur mycket vackra hus och fasader som helst. Och utsikten är dödligt vacker.

Stränderna är snäppet sämre. Det är ju lavasand: en grå grå massa med större gruskorn egentligen. Gå inte barfota på sanden, hett tips (hehe, hett). Det blir djupt väldigt fort också, så det är inga långgrunda kreta-stränder om en säger så.

Jag insåg nu att det är tio år sedan jag var där sist men vad jag minns fanns det inte så mycket butiker där, det vanliga turisttjoffset finns ju såklart. Restauranger finns det givetvis gott om, men nattlivet har jag ingen aning om. Vad jag minns så är Santorini mer en "titta på fina vyer, mysa och uppleva"-ö än de andra grekiska öarna som är mer party om en säger så. Men jag tror absolut att ni kommer trivas!! Puss

Svar: Men tack du för att du tar dig tiden att skriva detta! <3 Tror det kommer bli en så skön resa, en fotonörds och bloggerskas dröm typ. Jag kollade runt lite och självaste nattlivet är nog lite sådär "lagom", inte som Rodhos iallafall vilket inte gör så mycket hehe mvh 40 plus Nicolina... Tack igen, superbra tips!
nicolinaslillaskrivbok.blogg.se

2015-02-24 @ 12:56:16
URL: http://ajonssons.blogg.se/
Postat av: Daniella 🌙

aldrig varit dar, men vill dit!

Svar: Samma här haha!
nicolinaslillaskrivbok.blogg.se

2015-02-24 @ 13:57:48
URL: http://vapenbroder.blogg.se/
Postat av: Daisy

Åh vilka vackra bilder<33 Vill också boka en resa

Svar: Ja de får mig bara att längta meeer! Det är så härligt :)
nicolinaslillaskrivbok.blogg.se

2015-02-24 @ 14:39:43
URL: http://vinylbrus.blogspot.com/
Postat av: Tamlina

Myyyyysigt! Är avis!

Svar: Lovar att dela med mig med en massa fina bilder iallafall! :D
nicolinaslillaskrivbok.blogg.se

2015-02-24 @ 22:57:29
URL: http://komigentamlina.blogg.se
Postat av: Ellen Lindberg

Åh, så härligt med resa! Om allt går som det ska åker jag till indien om typ prick ett år. Längtar så jag spricker!

Svar: Nejmen gud så spännande! Det borde du berätta mer om på bloggen! :D
nicolinaslillaskrivbok.blogg.se

2015-03-01 @ 12:02:22
URL: http://lindbergellen.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0