LÄR KÄNNA MIG-LISTAN

2015-02-18 @ 11:00:00
Helt plötsligt dog vårat nät här hemma och sedan dess har det varit svårt att ladda upp inlägg, men nu så funkar det igen tjoho! Hittade denna lista hos Elsa och tänkte att den är ett rätt så bra sätt att få lära känna mig lite mer vilket några utav er önskat. Så här har ni, två poseiga photobooth bilder och en "lära känna mig" lista:

 

Namn: Nicolina

Född: 6 september 1995

Bor: Värmdö, strax utanför Stockholm

Ögonfärg: Brun

Hårfärg: Mörkblond

Familj: Mamma, pappa, lillebror

 

 

Mina intressen: Fotografera, dansa, inredning

Favoritämne i skolan: Foto, historia samt digital bild.

Favoritfärg: Svart, grått, vitt, gråblått

Favoritmat: Lax med en fetaostsås samt en hemmagjord burgare <3

Favoritfilm: om man känner mig så vet man att titlar eller namn aldrig fastnar i mitt huvud haha så tyvärr!

Favoritbok: samma som ovan...

Favoritidrott: dansade från att jag var 8 år tills för något år sedan, saknar det.

 

 

Favoritprogram på teve: Historieätarna tröttnar jag aldrig på.

Favoritdjur: katt. 

Favoritserie på teve: just nu håller jag på att se sista säsongen av LOST, en blir dock trött då det är så förvirrande.

Jag tycker om: när en känner hur kreativiteten nästan bubblar över, min pojkvän, mina vänner/familj, att äta dadelbollar till frukost, gröna växter, fräknar, skrattrynkor. 

Jag tycker inte om: specifika saker just nu är nog kylan, mina eksem samt kreativa dippar.

 

 

Jag skulle helst vilja bo: i Stockholm i en lägenhet med stora fönster, stora ljusa rum och ljust trägolv.

Jag vill bli bättre på: att blogga, inte äta sådant som min mage mår dåligt av (laktos), gå från idé till att faktiskt gör det också, ta hand om mina relationer.

Min tryggaste plats: hemma eller bakom kameran. 

Mitt drömyrke: frilansare inom fotografi, grafisk design, reklam osv. 

En ovana jag har: stöka till mitt rum med en massa kläder på golvet.

 

 

När jag ska sova tänker jag på: allt annat förutom att sova.

Något jag saknar: att flytta hemifrån, att komma igång med mitt fotograferande igen, sol och värme.

Något jag inte saknar: att vara 13/14 år och när mamma var sjuk.


Kommentarer
Postat av: ISA

Fint att få lära känna folk lite mer såhär över nätet :)

Svar: Visst är det? Man blir som ett litet gäng :)
nicolinaslillaskrivbok.blogg.se

2015-02-19 @ 03:46:25
URL: http://isabyl.devote.se
Postat av: Alicia

Den där sista punkten träffar mig så hårt, "när mamma var sjuk". Det är just något sådant som ett barn ALDRIG ska behöva uppleva. <3

Svar: Var inte så liten som tur var, och fint av dig att säga <3
nicolinaslillaskrivbok.blogg.se

2015-02-19 @ 18:54:08
URL: http://flugsvampar.blogg.se
Postat av: Acires - fotograf i Skåne

Åh, sådana här listor är alltid kul och vilken härlig blogg du har, den åker till bloglovin direkt! ;)

Svar: Visst? Får hindra mig själv från att skriva för många listor hehe... Och tack så himla mycket! Kan verkligen bara ta och säga detsamma, du är så skicklig med kameran!
nicolinaslillaskrivbok.blogg.se

2015-02-19 @ 20:47:27
URL: http://acires.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0