ciao bella

2010-04-30 @ 07:12:19
Okej...nu har jag raderat det slarviga inlägget nedan och tänkte berätta lite mer utförligt om vad som egentligen hände. Onsdagen den 14/4 så satte jag mig på ett flyg ,tillsammans med min internationella klass, mot Italien. Eller rättare sagt till en ö som heter Sardinien som tillhör Italien. Vi hade två riktigt underbara dagar och sedan på fredagen (dagen innan vi egentligen skulle ha åkt hem) så fick vi beskedet att det hade varit ett vulkanutbrott på Island. Det hade kommit stora askmål som flög över hela norra Europa så flygplatserna stängdes en efter en och flyg ställdes in, bland annat vårat. 

Först fick jag lite panik. "Hur ska vi komma hem? När ska vi komma hem". De tankarna flög runt i mitt huvud. Men i slutändan så gjorde det inte så mycket. Jag hade faktisk gärna stannat där ett bra tag till :} Men tillslut var vi på väg hem iallafall. Torsdagen den 22/4 så satt vi på en natt båt mot Genua. På fredagen så satte vi oss på en buss och "bussade" genom Europa. Österrike och Tyskland är riktigt vackert måste jag få säga! Så jag ångrar inte att ha suttit i en buss i 36 timar. And then...finally...HEMMA!

Jag hoppas att ni nu förstår varför jag inte har varit här på bloggen och nu har jag dessutom massor av skolarbete att ta ikapp. PUSSPUSSPUSS

Btw, min kamera gick sönder så jag hann inte ta en enda bild...men snart ska Tora skicka massor av bilder som jag kan visa er ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0