här kommer svaren

2011-10-06 @ 19:21:39

okej, förlåt bara en till sådan där jag-när-jag-har-fin-tröja-i-sängen-bild

Är en rätt nytt läsare så kan du inte berätta lite om dig själv?
Jovisst! Jag, Nicolina, fyllde den 6 september 16 år och började denna terminen på Kungstensgymnasiets estetiska linje med inriktning foto! Jag bor ute bland skog och mark strax utanför stockholm och gillar naturen mycketmycketmycket! Men jag har också en förkärlek för Stockholm. Älskar Stockholm. När jag inte studerar så dansar jag, läser, dricker mjölk, fikar med vänner, köper kläder, går på konserter, fotograferar och allt där i mellan! Var det en lagom beskrivning? Eller önskas en bättre? Puss!

Fotar du med objektivet Canon EF 50mm 1,8? Är det bra?
Ljuset blir helt underbart eftersom att bländaren är så låg, åh! Du kommer inte ångra dig en sekund! Dessutom kostar det bara 1000-lappen!

Kan du gå in lite mer specifikt och berätta mer om din kamera osv?
Jag använder mig av min älskade Canon eos 550d sedan ca 1,5 år tillbaka! Jag vet inte riktigt mer vad jag ska säga förutom att den var över mina förväntningar och att den är fantastisk för det priset man får den för! Alltså, den är helt underbar!

Vilket gymnasium går du på? Är det bra?
Jag gick för inte alls så länge sedan (1,5 månader sedan) för första gången igenom portarna till min nya skola, Kungstensgymnasiet! Jag har somsagt inte gått här så länge, men skolan känns verkligen superduper även om klassen inte riktigt har klickat. Men skolan, super!

Vilken/vilka är dina favoritfilmer?
An Education, seven pounds, amelie från montmartre m.fl.

Vad vill du åstadkomma med livet? Den yttersta drömmen?
Jag vill hitta mig en fin pojke och flytta ut i europa, kanske London eller Paris? Där vill jag flytta in i en liten mysig lägenhet och förhoppningsvis få jobba inom fotografi, design av möbler eller inredning. Man kan ju alltid få drömma.

Åh! Var kan man få tag på den här underbara, rosa tröjan!
Den fina rosa, ros tröjan som jag älskar så mycket kommer från bästa American Apparel! Finns i vitt och svart också! 800 svenska riksdaler var dett klart värt!

Ser du fram emot vintern?
På sätt och vis. Jag ser fram emot att baka lussebullar i min mormors lägenhet på söder med tända ljus och fint sällskap medan man ser snön falla ner där på balkongen. Sådana stunder har jag ett otroligt sug efter! Men kyla, slask och mer kyla? Nej tack, först höst!

Har du varit kär?
Tyvärr så blir svaret nej.

Vart i världen vill du resa?
Åh! Jag vill se hela världen! Men för tillfället är det en tågluffs resa genom Europa som lockar. Sedan skulle London sitta väldigt fint just nu. Eller kanske Paris?

I vilket program gör du dina videoklipp till GIF's/dina bilder till GIF's?
Om du menar den sär lilla korta filmen jag gjorde så gjorde jag den på det viset att jag bara tog bild efter bild efter bild efter bild stegvis. Ett himla jobb var det! Och sedan satte jag ihop det hela i ett videoredigerings program. Att göra bilderna är så mycket enklare! Ladda ner gratis programet PhotoScape och du kan göra hur många gifs du vill!

Vilken är din favoritfotograf?
Oj, jag som är så dålig på att minnas namn! Men den här tjejen, hon tar så... Ja, man tappar andan när man ser hennes fotografier helt enkelt. Så fint!

Du tar fantastiskt fina bilder, hur får du dem så brusiga?
Åh, tack finis! Nu förtiden gör jag det på något vis i photoshop. Men picnik.com är bra på sådant serru!

Har du några mellannamn?
Jag har ett otroligt långt namn! Ett förnamn, två mellannamn och två efternamn. Men jag håller de helst för mig själv. puss!

Favorit plagg?
Helt klart den rosa, ros tröjan.

Har du några husdjur?
Två röda, lurviga, gosiga katter vid namnet Leo och Gustav. Gustav är tjock och go! Sedan en hund med namnet Qiuncy! Ovh eftersom någon annan frågade lite om hur det är att ha en Golden Retriver så svarar jag på det med. Glad, mycket energi, kramgo. Vet tyvärr inte hur det ligger till med allergi och så tyvärr...

Fritidsintressen?
Fotografera, filma, dansa, äta, titta i fina böcker, skratta, fika, umgås med mina kära osv.

När var senaste gången du grät?
Igår när jag började tänka på hur framtiden ska bli.

När var senaste gången du skrattade så att du fick ont i magen?
På Fannys balkong mitt i natten och fint sällskap.

Senaste gången du var lycklig?
Lycka går snabbt upp och ner för mig. Men största lyckan idag var när en så söt tjej på tunnelbanan berömde mitt hår som jag tycker är så skabbigt. Åh!

Senaste gången du kände livet är så himla värt att leva?
Åh, så många tillfällen! Svårt att minnas/välja nu! Men för inte alls så länge sedan när jag insåg ännu en gång vilka otroligt fina, fantastiska vänner jag har.

Vart brukar du gå och fika eller umgås med dina vänner?
Det blir ofta Cafe 60 bara för att deras öppetider är så underbara. Annars är det bara att strosa runt i gamla stan, alltid hittar man något äckligt mysigt! Fast det bästa är att ta med sig egen fika ut i det gröna med en filt i någon av stockholms vackra parker!

Vart hittar man de där kläderna som man ser på människor och alltid undrar vart de har de ifrån?
Det bästa är att våga sig fram och fråga! Annars är det oftast att hålla utkik i de vanligaste butikerna och modebloggar så ska du nog finna vad du söker!

Favorit färg?
Blå, mintgrön, roströd, svart, senapsgul, vit.

Vad skulle du vilja jobba med i framtiden?
Helt klart fotograf eller så. 

Vilka är dina favoritaffärer?
Det är alltid olika! Men weekday, acne, monki, urban outfitters, vagabond, hm, topshop osv.

Gillar du att shoppa secondhand?
Jag älskar det! Vem tackar inte ja till billiga, vackra, unika fynd!














Kommentarer
Postat av: äppeläpple

Vilka vackra svar!



äpple

2011-10-06 @ 23:08:55
Postat av: Amanda Jonsson

Svar: hihi varsågod finis!

2011-10-07 @ 19:17:45
URL: http://ajonssons.blogg.se/
Postat av: - - M a j a s B i l d e r - -

Vilket märke har du på din fjärrutlösare? Jag funderar nämligen på att köpa en och har sett att det finns fjärrisar av märkena Shoot, Yongnuo och en som det står "for canon" på till ett billigare pris än canons egna. [Alla de nämnda ser nästintill exakt likadana som Canons RC-6] Så, frågan är alltså om du har någon erfarenhet av de märkena? ;)



Ps. Jag är ny här på din blogg, och jag måste bara säga att jag är helt kär den!

2011-10-08 @ 15:22:48
URL: http://majasbilder.blogg.se/
Postat av: ellen

tack så hemskt mycket och gud vilken vacker bild!

2011-10-10 @ 19:45:52
URL: http://pressanykey.blogg.se/
Postat av: Anastasia

I skolan idag så satt en av mina närmaste vänner och tittade på olika bloggar. Sedan såg jag att hon läste din blogg. Jag var tvungen att spara namnet på din blogg och sedan gick jag in på den när jag kom hem. Nu har jag läst typ alla dina inlägg, till och med de som var jätte gamla. Din blogg är så sjukt bra! Jag har letat länge efter en sådan. Sköt om dig.



Anastasia

2011-10-13 @ 21:05:00
URL: http://anastaaasia.blogspot.com
Postat av: Evelina

heheh jaa jag gick in och kollade på dom idag och såg att de var gratis frakt så ja ba- MAMMAAAAAAA KÖÖÖÖÖÖÖPPPP ÅÅÅTTT MIG BLINK BLINK :$$$$$$$$$

2011-10-13 @ 22:37:36
URL: http://evelinahellman.blogg.se/
Postat av: Linnéa Thell Jansson

Gud vad jag älskar älskar dina bilder !!

2013-01-19 @ 19:18:05
URL: http://linneajthell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0