DADELBOLLAR

2015-01-26 @ 13:03:03
 
ny vecka, nya dadelbollar! detta är mitt favoritsnack någonsin (av sådant jag inte får ont i magen av) och då jag älskar söta saker så är dessa perfekta. det som är ännu bättre att det är så himla lätt! du behöver endast 2 dl dadlar, 2 dl mandlar, 0,75 dl kakao och tillslut kokos för att rulla de i. jag kör ner alltihopa i en matberedare som får göra jobbet, sedan bara att rulla till ca 20 små godbitar!
 
obs: glöm inte att kärna ur dadlarna, det misstaget gjorde jag första gången och jaa...det blev lite för mycket tuggmotstånd...

Kommentarer
Postat av: kaneli

Måste verkligen spara detta recept, ser megagott ut!

Svar: Det är det verkligen! Man kan äta hur många som helst hehe :)
nicolinaslillaskrivbok.blogg.se

2015-01-26 @ 14:08:01
URL: http://spicegirl.ratata.fi
Postat av: Linnea

testade dessa och de blev hur goda som helst!
tack för tipset!

Svar: Vad kul! Visst är de oemotståndliga haha och så lätta att göra dessutom...ska nog ta och göra ett gäng jag själv strax!
nicolinaslillaskrivbok.blogg.se

2015-02-04 @ 15:08:55
URL: http://rosensmile.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0